En något stressig Finlandsresa…

Tänkte skriva ner en summering av min knasiga jobbresa till Finland.
Herrejävlar, det började ju så bra. Håret fixat, allt packat,incheckad, gott om tid till avgång…Det fanns en liten kaffekiosk vid gaten där jag köpte en kaffe. Sen satte jag mig vid min gate och väntade in boarding. När det är dags för ombordstigning fiskar jag fram min flygbiljett och plånboken utfall att de vill se id också. Men när jag stod i kön och letade hittade jag inte plånboken! Tänkte först att den glidit ner i ett av småfacken och att jag kunde ta och lägga det mer lättillgängligt när jag var ombord. Väl ombord Letar jag som en galning…tillslut VÄNDER JAG UT OCH IN PÅ HELA VÄSKAN!!! Ingen plånbok. Damn it! Gå igenom allt i huvudet för att se om jag möjligtvis kan ha lagt bort den någonstans. Och de hade man ju inte gjort. Lägger aldrig ifrån mig plånboken bara så där, den åker alltid rakt ner i väskan.
Den vänliga mannen som satt bredvid mig uppmanade min att springa ut och ta en snabb titt vid kiosken utfall den var kvarglömd där. Sprintade ut ur planet efter att pratat lite fort med en av flygvärdinnorna. Men jag hittade ingen plånbok, och tjejen i kiosken kom inte ens ihåg mig…lol.
Så valet och kvalet var; att hoppa in i planet igen eller strunta i att åka?
Innan jag gick tillbaka in i planet frågade jag killen vid boardingdisken om jag kunde flyga hem från Finland utan något som helst ID. Han sa ja så det var bara att hoppa på planet igen.Det var nog by far den längsta flygresan någonsin till Helsingfors!
Så fort jag landat var det bara att spärra rubbet, alla kort plus ID.
Efter det ringde jag PATA för att se hur jag skulle ta mig därifrån. Turligt nog var det två kollegor i resebranschen från Danmark som skulle landa en timma efter mig. Problemet var bara att jag aldrig träffat dem. Så vem stod där i ankomsthallen och höll en stor skylt med deras namn på om inte moi! 🙂
Resten av resan gick bra, alla reseagenterna ansträngde sig verkligen med 80-tals schemat.
Det enda man var lite nervös över hur det skulle gå att flyga hem utan varken id eller pass. Visade sig dock inte vara några problem eftersom de aldrig frågade, varken vid incheckning eller vid gaten.
Så hem kom man tack och lov!

20120827-085051.jpg

20120827-085117.jpg

Lämna en kommentar